Magistraal was het, de manier waarop dit weekend de marketinggevoelige Marc Coucke samen met zijn nieuwe bestuursploeg de malaise rond Anderlecht doorbrak en de nieuwe Messias binnenhaalde.
Plots verdween het historische nieuws dat de club voor het eerst in meer dan 50 jaar niet Europees speelt, naar de achtergrond.
In plaats van rouwende supporters kreeg je plots weer een geloof in eigen kunnen.
Wie had dit een week geleden voor mogelijk gehouden?
En toch, ik wil niet te kritisch zijn, maar toch;
er zit een klein smetje op het blazoen van Marc en co.
Want de aandachtige sportliefhebber kon zondagavond ook een interview bekijken met Sven Kums, aanvoerder van de paarse club uit het Brusselse.
Zijn reactie was enigszins sneu en dat had niet alleen te maken met de nederlaag die avond tegen AA Gent.
Ongetwijfeld was het voor hem niet leuk om bij elke vraag over Vincent Kompany te moeten zeggen dat hij het eigenlijk ook maar via de media vernomen had.
De captain van het team waar Company volgende maand mee aan de slag gaat, werd dus over het hoofd gezien?
Sorry, maar dat kan beter.
Tijdens elke lezing benadruk ik telkens opnieuw hoe belangrijk je eigen medewerkers wel zijn bij het uitdragen van je boodschap. Je hebt ze, gebruik ze.
Enthousiaste medewerkers zorgen voor authentieke ambassadeurs. Zo simpel is het.
Dus tien minuten voor de perslancering een berichtje sturen naar je eigen spelerskern, het had een wereld van verschil kunnen betekenen.
Het zal wel met enthousiasme en ongeduld te maken hebben, zeker?